
JAK TO FUNKCJONUJE W PRAKTYCE?
-
Bieżąca współpraca ze szkołą według aktualnych potrzeb ucznia
(w ramach pełnomocnictwa). W zakres działań wchodzą:
- telefoniczne, mailowe lub osobiste spotkania z kadrą szkoły;
- konsultacje lub negocjacje z wychowawcą i nauczycielami;
- zastępstwo na wywiadówkach.
-
Cotygodniowa sesja profesjonalnego coachingu z uczniem.
-
Jeden ustny raport o bieżących postępach i trudnościach dziecka lub sesja coachingu dla rodzica (według potrzeb).
-
Wszelkie dodatkowe działania uzgodnione z rodzicami.
KOMPETENCJE COACHA ASYSTUJĄCEGO:
-
10 lat doświadczenia nauczycielskiego
- szkoła prywatna, publiczna, młodzieżowy ośrodek socjoterapeutyczny;
-
3 lata doświadczenia jako coach uczniów, studentów i rodziców;
-
2 lata na stanowisku negocjatora z tzw. klientem trudnym.
KIM COACH ASYSTUJĄCY NIE JEST?
-
Nie jest policjantem
- nie kontroluję dziecka tylko je wspieram.
-
Nie jest żołnierzem
- nie walczę z nauczycielami tylko wspólnie z nimi wypracowuję najlepszą strategię dla ucznia.
-
Nie jest korepetytorem
- pomagam w procesie uczenia, nie przekazuję i nie utrwalam konkretnych treści kształcenia.
-
Nie jest zmiennikiem
- nie robię wszystkiego za ucznia, lecz wspólnie z nim pracuję nad najlepszym rozwiązaniem zaistniałych problemów.
Profesjonalny coach, nie jest tutorem, nauczycielem ani doradcą, jego praca polega na wydobywaniu z ucznia jego własnego potencjału i pracy na nim. Młody człowiek staje się świadomym użytkownikiem swych kompetencji. Jeżeli ich nie posiada, to na sesjach coachingowych je buduje.Wszelkie formy doradztwa pojawiają się dopiero po sesji zasadniczej i tylko na wyraźną prośbę ucznia. Dzięki temu młody człowiek uczy się poznawać siebie i świadomie pracować nad swoim rozwojem.
JAK TO DZIAŁA?
Spotykam się z rodzicami ucznia, którzy określają zakres działań wobec ich dziecka. Następnie, jeśli zakres działań będzie tego wymagał, podpisują pełnomocnictwo, co upoważnia mnie do podejmowania działań w ich imieniu. Następnie w wybranym terminie przeprowadzam sesję indywidualną dla ucznia/uczennicy. Jej celem jest zapoznanie się z potrzebami dziecka tak, by również ono mogło rozeznać się w coachingowej formie pracy (prawdopodobnie nigdy nie pracowało z nikim w tej formie, stąd potrzeba prezentacji).
Będąc doświadczonym nauczycielem, znam bardzo dobrze realia polskiej szkoły, wiem, jak rozmawiać
z nauczycielami i jak owoce dialogu przekładać na efektywną pracę z młodym człowiekiem.
CENA PEŁNEJ USŁUGI ZA JEDEN MIESIĄC
2000ZŁ